Sal-Ford & Vauxhall logo

Sal-Ford & Vauxhall Reviews

52 reviews on partsgateway.co.uk

Dealer map

Seller Profile

Sal-Ford & Vauxhall

We are specialist dismantlers of the entire Ford & Vauxhall car model range, as well as Ford Transit and Vauxhall Combo/ Vivaro vans (over 100 vehicles always currently on site for breaking).

We accept all major debit/ credit cards as well as PayPal for your convenience.

We ship throughout the UK and beyond via quick, ...

More

We are specialist dismantlers of the entire Ford & Vauxhall car model range, as well as Ford Transit and Vauxhall Combo/ Vivaro vans (over 100 vehicles always currently on site for breaking).

We accept all major debit/ credit cards as well as PayPal for your convenience.

We ship throughout the UK and beyond via quick, reliable courier including CityLink and TNT.

Minimum 30-days warranty on all our tested used parts, usually 90 days or even 6 months are larger/ higher value items - please check your quote.

Top Yard, 1a Sutherland Street

Swinton

Manchester

M27 6AT

Tel 1: 0161 794 4933

Tel 2:

Sal-Ford & Vauxhall Reviews

52 total buyer feedbacks

0 user reviews on other sites

Did not have part in stock issued a refund quickly and without fuss It was cheaper from the Ford dealership in the end

Mr 01/02/2016

Purchased: Bonnet Badge

Excellent Service

Great Service, prompt delivery, well packaged. Follow up service to ensure we were happy with the item. Definitely purchase any parts needed in the future from this great company.

Mr 09/12/2015

Purchased: rear seat head rest

Bumper needs more work to it than just a respray !!!

Bit disappointed that I have to pay more for respray because of extra work needed before they can spray bumper !!! Extra £90 would have got me new one from Vauxhall !!!

Mr 03/12/2015

Purchased: Bumper

Wrong Part

I am so frustrated with Salford auto spares lie after lie after lie, wrong part sent, waiting on a refund, just keep getting fobbed off, Salford auto spares are not a nice company to deal with and should be struck off.

Mr 01/12/2015

Purchased: storage compartment on the top of dashboard in black

Dealer Response: Dear Customer, You have signed and accepted goods belonging to another buyer, Ford Focus bumper and grill. Due to mishap in delivery labels your dash box was delivered to this customer, Please allow Parcelforce to collect incorrect items so we can refund

excellent after sales service

Parts arrived well packed, had a problem but this was quickly resolved. I will be using them again.

Mr 25/11/2015

Purchased: Front Panel

I was pleased with the parts and delivery .

parts are working so far so I am pleased with the result.

Mr 18/11/2015

Purchased: wiper motor and linkage

Wrong Part

Ordered Corsa door only to be sent the wrong one and overcharged. Ignored my messages and only got resolved yesterday after Partsgateway got involved. Would never use Sal-ford again. Broken promises and terrible customer service

Mr 18/11/2015

Purchased: Drivers door black

Dealer Response: Hi, I'm really sorry you feel that way, however this is not our usual level of customer service. A corsa D door was sent out however the trim on your door was different. Full refund has been made.

Disappointing experience Received conformation for part required with quote accepted and made payment after also sending a photo as requested then get a message informing they don't have the part after all potential loss of getting part elsewhere

Mr 12/11/2015

Purchased: Wheel trim

Dealer Response: WE CURRENTLY HOLD MANY DESIGNS OF VAUXHALL ZAFIRA WHEEL TRIMS IN STOCK, BUT AT TIME OF REQUEST NO PICTURE WAS SUPPLIED, YOU PURCHASED WITHOUT CONFIRMING DESIGN. ONCE PICTURE WAS ASKED FOR, YOUR PART WAS NOT IN STOCK, THEREFORE REFUNDED NEXT DAY.

They were a great help in trying to find the right gearbox

These peaple from this company was honest in taking my card details then letting me no they found out it was not the write gear box for my zafera 2006 model, so they cancelled the payment

Mr 11/11/2015

Purchased: Gearbox

Very helpful staff, appear to know there vehicle parts

I placed the advert and received a bid which was very cheap, they even increased the warranty as the part was from a newer vehicle, the order process was made so simple, now await delivery!

Mr 31/10/2015

Purchased: Gearbox

Brilliant Service and parts supplied in excellent condition

I received email from salford Vauxhall, they were the second most expensive, however I rung the company and my sales advisor was Adam, he supplied description an pictures for the door I required

Mr 08/10/2015

Purchased: Osr door

Wrong Part

I am waiting to be refunded in full the surcharge £495.00, as stated in the Terms and Conditions.Case number pp-004-167-030-848. Transaction date 30/7/2015.I ordered an engine for a transit van the wrong engine was sent which I returned.Waiting for refund

Mr 06/10/2015

Purchased: Engine

Dealer Response: Hi David, the matter in relation to refund is with paypal, firstly the funds were claimed via you, then payment was reversed, now funds have been claimed again and paypal have not granted you the refund, matter in relation to monies lies with them.

I asked for an alloy wheel with a specific legal tyre to pass an MOT. The wrong size tyre with a puncture was supplied. Very poor.

Mr 30/09/2015

Purchased: Alloy wheel with 215/40ZR17 tyre

Dealer Response: Dear Sir As initially stated at time of order, a tyre is a complimentary item which is derived as a wear and tear part, therefore no warranty underwriter would validate this item, however an alloy or steel wheel is fully covered. Please fit your own tyr

The floor mats sent were generic, and in only moderate condition

I would of appreciated it if these mats were vauxhall originals second hand but they looked as though there were made to fit any vehicle.

Mr 28/08/2015

Purchased: DRIVER & PASSENGER FLOOR MATS

Dealer Response: Dear Mr Sutherland, floor mats supplied are from the exact vehicle as requested, vehicle details can be supplied, however if you are not happy with goods, please return floor mats and we shall fully reimburse.

excellent customer service

sent images of part, quick response to questions

Mr 03/07/2015

Purchased: egr/turbo solenoid valve

Wrong Part

The part didn't work,I had no invoice and when I rang up for the address they gave me a false one,they are in Manchester120 miles away.salford and ford.i will never buy any car part online again.260 pounds wasted.

Mr 15/06/2015

Purchased: fuel pump

Dealer Response: this is the first we have heard in relation to the part being faulty, you purchased this in april but were having it fitted in june, unfortunately maximum time allowed for any part being fitted and notifying us of fault or non compatibility is 7-14 days.

Unauthorised amount charged to our card, faulty good sent, I returned parts and they've fabricated s

First they charged more than the authorised amount to our card, sent us cracked and damaged goods. When I returned the parts, they claim a part I didn't receive is missing. So in short they conned us out of out money. No one there will own up.

Mr 11/06/2015

Purchased: ecu/transponder/key/barrel/cluster set

Dealer Response: salford vauxhall have charged exact amount stated at time of order, all parts are tested at time of dispatch and supplied with warranty, transponder was not sent back, couriers have confirmed weights at despatch and return.

Happy with part, used them before and would again

Second time I have ordered both times been happy with quality of parts

Mr 05/06/2015

Purchased: Alternator

Dealer Response: thank you, always here to provide a good service

Faulty

The part I reviewed was faulty, I was told to send it back and email a picture of my profit of postage and they would send a replacement straight out, after a week broken promises, they said I had sent a different part back (utter rubbish!) avoid them!

Mr 29/05/2015

Purchased: Ignition Barrel

Dealer Response: DEAR MR LEE, ALL PARTS ARE TESTED, SECURITY MARKED AT TIME OF DISPATCH AND SUPPLIED WITH WARRANTY. YOU WERE ASKED TO RETURN PART SUPPLIED, HOWEVER PART RETURNED DOES NOT CONTAIN SECURITY MARKINGS, THEREFORE NOT A COMPONENT SUPPLIED BY SALFORD VAUXHALL.

Wrong Part

ordered a bosch servo, supplied a part number, they called and advised they had an identical unit, it arrived it was a Delphi unit and a different part number, surely just a simple case of matching letters and numbers? brought one elsewhere after 4 days

Mr 27/05/2015

Purchased: Brake Servo

Was told item was damaged and couldn't be sent - still waiting for a refund!

Mr 15/05/2015

Purchased: Parcel Shelf

Good service & quick delivery

Quote for engine was very competitive. All queries answered promptly. Arrived quickly. Would definitely use Sal-Ford & Vauxhall again. Thank you!

Mr 14/05/2015

Purchased: Engine

Brilliant service

Will use again. Part was packaged well and in good condition.

Mr 07/05/2015

Purchased: Wing

Very good parts working well and delivered on time.

It was really easy to order parts and I was really pleased with wot I ordered and the speed in which I recieved the items I had purchased.

Mr 27/04/2015

Purchased: Accelerator Pedal

top rate service hard to beat

Text and call follow up good priceing well mannered fast service thanks would recomend

Mr 23/04/2015

Purchased: control switch window mirror boot rear lock switch

good

Came next day

Mr 23/04/2015

Purchased: Wiper Motor

Very helpful young lady who I dealt with.

The downside was the company forgot to put my whole address on the parcel so it couldn't be delivered. So had to wait another two days to be able to get it. All fitted now and car passed MOT.

Mr 23/04/2015

Purchased: Rear light cover

Fantastic Service

Needed a rear differential for my ageing transit, used as an Ice Cream Van, my livelihood. Ordered the differential and received it in perfect working order in less than 24 hrs, brilliant.

Mr 20/04/2015

Purchased: Differential

Sold wrong part. :-(

Very poor service bought the parts on Friday paid by card. Sat morning had a phone call to say it's the wrong part. Still waiting for refund 3 weeks later. And so are many people a person working their told me. Solicitors next stop.

Mr 14/04/2015

Purchased: BHp Lock Set , Ecu, Key.

Dealer Response: Dear Mr Evans, you have filed a complaint, we have accepted it's our fault and agreed on saturday we have 5 working days to refund you. You have spoken to me this morning & agreed for friday

no problems whatsoever

straight forward ordering .. delivered on time .. well pleased ..

Mr 11/04/2015

Purchased: heater blower resister

part was good but..

I was told £29 total of everything.made payment with debit card to be told 4 days later that payment did not go threw. The payment was taken again, once part arrived found they'd taken more.

Mr 07/04/2015

Purchased: Wing Mirror

superb

very good service. ordered midday then part arrived the following day

Mr 31/03/2015

Purchased: abs pump plug

They did everything they could to help and were very polite

They were very polite and help full to an old lady that really didn't know much what she was talking about and I wish to thank them for that

Mr 25/03/2015

Purchased: DRIVER DOOR IN SIDE PANEL

Sal-Ford offered a quick and easy purchase

The Glove Box arrived within a couple of days, my daughter is still waiting to have it fitted but it is in perfect condition.

Mr 24/03/2015

Purchased: Glove Box Door

Excellent

First rate service.!! Arrived next day.

Mr 17/03/2015

Purchased: Steel Wheel

Not in such good condition as I expected

There were quite a few scratches some quite deep and a small dent on top of the wing. It was well packaged but the parcel wrap did not peel away from the paintwork cleanly.

Mr 17/03/2015

Purchased: Front wing passenger side in panther black

Excellent service

Quick response

Mr 05/03/2015

Purchased: power steering rack

Very helpful, good prices, quick delivery, would recommend

Picture of part e-mailed tues. pm. fitted on car Wed. 11am. ! Great service One point was I was asked to check part before signing for delivery, but Parcel force said must sign b4 handing over?

Mr 04/03/2015

Purchased: Engine Cover

had to chase order told had been sent out, then told sales person had taken wrong card details, then still had to chase as order had been put on hold, when enquired about diff was told was reconditioned and it wasnt

Mr 03/03/2015

Purchased: Differential

Dealer Response: Dear Carol, I will apologise again - your details were taken, but there was an error. No way, at any time were you told it was a recon unit because we do not sell recon units, and the quote clearly states used part?

very quick and efficient service

pleased with item ordered

Mr 26/02/2015

Purchased: rear light lens

excellent service

item in excellent condition, well wrapped and arrived on time. A lot cheaper than a maindealer. Will be using them again in the future

Mr 29/01/2015

Purchased: engine under tray

Very helpful

Made sure it was the right part

Mr 24/01/2015

Purchased: ABS Module

good service

Good service goods spot on will recommend and use again

Mr 19/01/2015

Purchased: Engine

Couldn't supply parts even though promised next day delivery

Ordered item on Monday and promised next day delivery - nothing received by wednesday and then get a phone call to say they cannot supply item on wednesday afternoon - very poor customer service and shouldn't promise parts they can't deliver.!!!!

Mr 15/01/2015

Purchased: Seatbelt holder

good quality and good delivery

now fitted and working very pleased

Mr 08/01/2015

Purchased: Near Side Wing Mirror Black

AFTER A FEW PROBLEMS SORTED

A FEW HICCUPS SALES TEAM WERE BRILLIANT WITH DELIVERY ISSUES WOULD RECOMMEND THESE GUYS ANY TIME WELL DONE

Mr 08/01/2015

Purchased: Gearbox

Good service but problem with part.

The wiper (rear ) only wipes the lower half of the window as it doesn't allow for the curvature of the glass.

Mr 31/12/2014

Purchased: Wiper Arm

Dissapointing

The part arrived on time but no card reader as promised!! Had to have it re-set at cost of £20 Initial quote £132 Had to pay you £160 for cardreader, therefore require refund if £48.00

Mr 29/12/2014

Purchased: Additive ECU 3M5T-95338-AD

Dealer Response: Dear Mr Church, I have viewed initial quote request via yourself, and you have clearly stated an additive tank is required, a card reader is supplied part of an ecu kit. All sales advisors have confirmed there has been no mention of a card reader.

Next day actually means 3 days waste of time

Mr 31/10/2014

Purchased: Window Switch

Very good ,prompt service.

Very good + prompt service.Responded quickly to my search + personally telephoned me to see if it was the item I wanted. Delivered quickly and MUCH cheaper than purchasing from Vauxhall Garage.

Mr 22/10/2014

Purchased: SUN VISER DRIVERS SIDE

Exactly the part I wanted and the cheapest quote I could find.

The only thing I would say is that I found it hard getting the tippex / writing off the part that I received. It was an electric window switch so is obviously visible inside the car.

Mr 21/10/2014

Purchased: Window Switch

great service, part received within 24 hrs - very happy

very happy

Mr 14/10/2014

Purchased: Sun Visor

view all reviews view all reviews