BMW Autoparts logo

BMW Autoparts Reviews

80 reviews on partsgateway.co.uk

Dealer map

Seller Profile

BMW Autoparts

Specialist dismantlers of the entire BMW car range including Mini, 1/3/5/6/7 Series, Z3 and X5 (especially M3 & other M-Sport variants). Always breaking 100-150 BMW's on site, with 200+ broken for spares to date.

We offer 90-day warranty on all our quality, checked & tested, GENUINE parts unless otherwise stated.

For y...

More

Specialist dismantlers of the entire BMW car range including Mini, 1/3/5/6/7 Series, Z3 and X5 (especially M3 & other M-Sport variants). Always breaking 100-150 BMW's on site, with 200+ broken for spares to date.

We offer 90-day warranty on all our quality, checked & tested, GENUINE parts unless otherwise stated.

For your convenience, we accept payment via debit/ credit card, PayPal, bank transfer or cash on collection.

We use reliable couriers to ship our goods both throughout the UK and worldwide.

Any queries about your quote (or just friendly advice as to what part you need), please call or send us an online message.

19 Tamnaghmore Road

Toonebridge

BT41 3PR

Tel 1: 0287 965 0179

Tel 2: 07871 679175

BMW Autoparts Reviews

80 total buyer feedbacks

0 user reviews on other sites

perfect transaction, part came very quickly, good price.

Mr Mark Smith 26/11/2019

Purchased: front diff

Great service, helpful on the phone and overall hassle free purchase. delivery took a little longer than quoted but it was over a bank holiday so expected. cant comment on delivery itself as it went straight to the garage where the work was carried out bu

Mr 29/10/2019

Purchased: Engine

Very reliable

Mr 22/10/2019

Purchased: Fuel Tank

Excellent service really helpful and super fast shipping. Part not fitted yet but correct part sent.

Mr 24/09/2019

Purchased: Diesel Particulate Filter

Can't review as have not received item yet. Said 1-2 days delivery and only got msge today saying it was dispatched.

Mr 13/05/2019

Purchased: Engine

Dealer Response: hi, before the order was placed we had told the gentle man that this engine would be another week before it would be dispatched due to how buisy we were. thanks

Wrong part delivered after a week where I was I told next day delivery on the phone before I ordered,now seems like they arent happy to refund my money,making stories every time I call to ask for refund.really dissapointing

Mr 14/03/2019

Purchased: I drive controller 9206444

Ordered Friday on Thursday of this week not here

Mr 14/03/2019

Purchased: Seat belt

Dealer Response: hi, we were unaware that you have not recieved your part, it was sent first class recorded on friday, have you checked that its not at your neighbours or in any out buildings? thanks

Part not required but not interested in helping,bad advert for partsgateway

Mr 14/03/2019

Purchased: Fuel Tank

Pleased with part but it took 8 days to arrive.

Mr 28/02/2019

Purchased: Sun Visor

Dealer Response: hi, we cannot understand why the part took so long to arrive with you, we did send it the day it was purchased thanks

Part received , not in as good a condition as advised , called them to question it basically fobbed off

Mr 10/02/2019

Purchased: NSR DRIVESHAFT

Dealer Response: Hi Mr Mcguigan, we are sorry you feel this way, is the part not workin, worn, or broken?I recall our phone call when u said the part was rusty, and i said it has spent 17 years in a vehcle but it is working 100%. if you are unhappy, please return the part

Parts were in ok condition not good condition as left bumper reflector had quite a few scratches on it.

Mr 25/01/2019

Purchased: Bumper Reflector

SUPPLIES FAULTY ITEMS AND REFUSES TO REFUND MONEY....BUYERS BEWARE!!! AVOID

Mr 21/01/2019

Purchased: Differential

gave refund with out question so that part was good but first part was incorrect and had to pay the postage to return and pay the postage to receive which was un fair in my view as is not my fault then second one was faulty so i assume was not tested in t

Mr 02/11/2018

Purchased: Steering Rack

We will never use BMW auto parts for parts again. After buying a faulty engine, which they must have known was. There after care has been dreadful, they really do not care. As soon as the engine was started up, we contacted them to tell them there is issu

Mr 16/10/2018

Purchased: Engine

customer service, there is not any!! expensive part brought and its not right, they know its not right and they have sold it. That's wrong and partsgateway should protect buyers a bit more

Mr 16/10/2018

Purchased: Driveshaft

Part could not be sent as not good enough.

Mr 24/08/2018

Purchased: Wing Mirror

Dealer Response: hi, when we were removing the mirror we were not happy with the part on removal we noticed it wasn't up to our standard so we decided to refund instead of send the part out, thanks

Refunded after being supplied with wrong part.

Mr 16/05/2018

Purchased: Rear Air Spring

Unfortunately the part took 8 days to arrive and it was not the part ordered. The part should have been for an E93 convertible but the one I received was for an E92 which does not have the solenoid lock. The price would have been good for the right part b

Mr 16/03/2018

Purchased: Glove Box Catch

Wrong item & bad customer service

Mr 17/02/2018

Purchased: Pretensioner

There was a problem with the part not being posted out, which I had to chase up as I had emailed them to say it was urgent, but they did then post it out but wouldn't send it same day even if I paid towards the extra postage cost, which was a little annoy

Mr 16/01/2018

Purchased: Inlet Manifold

Very poor service. The item got lost. Despite my inquires the seller did absolutely nothing to help me find it. I was hanging on the phone for over 20 minutes with parcelforce to establish where was my item.

Mr 19/12/2017

Purchased: Door

I don’t receive my part

Mr 08/11/2017

Purchased: Wing Mirror

Item still not received

Mr 03/11/2017

Purchased: High Level Brake Light

It's over a week and I still haven't received my part

The tracking number doesn't exist according to parcel force and I am so feed up of calling this company as they are not professional and not customer focused. I guess it will be an early Christmas if I get my part.

Mr 05/10/2017

Purchased: Inlet Manifold

Seemed ok until fitted

When it was fitted the wiring was in compatible and not only would none of the electric functions work, but it will not even fold manually

Mr 02/09/2017

Purchased: Wing Mirror

They sent a wrong part and of the day i received a full refund but i paid the return postage. I was very disappointed.

Mr 05/08/2017

Purchased: Throttle Body

Told them and returned it and promised a refund.still waiting for the refund.

Mr 04/08/2017

Purchased: Inlet Manifold

Dealer Response: Hi, we refunded you on 07/08, as soon as the part was returned, the card we refunded you on does take up to 5 working days to recover your refund. thanks

Wrong Part

BMW Autoparts sent me the wrong part. They were then uncontactable. They had informed PartsGateway they were on holiday for 2 days but it was in fact 2 weeks. The part was returned to them at my expense but they refuse to refund postage. Poor.

Mr 24/07/2017

Purchased: Disa

Dealer Response: We were on two weeks holidays and we had informed both you and parts gateway of this, we did supply the correct part as requested and we have since sold it to another customer for the exact same model as your vehicle. Thanks

BMW Autoparts sent me the wrong part. They were then uncontactable. They had informed PartsGateway they were on holiday for 2 days but it was in fact 2 weeks. The part was returned to them at my expense but they refuse to refund postage. Poor.

Mr 24/07/2017

Purchased: Disa

Didn't received my package to Netherlands yet..

I didn't received my package yet and don't have a track and tracecode,I hope to receive it today.....UK to the Netherlands need Some time I think.

Mr 12/07/2017

Purchased: ECU

part has not arrived as pledged.dont know what to do next.will rectify my rating if things get sorted.

Mr 27/06/2017

Purchased: rear left hand side abs sensor

functioning parts

thanks

Mr 15/06/2017

Purchased: Clutch

ordered it five days ago and still haven't received it

Mr 12/06/2017

Purchased: Window Switch

They didn't have the part after I paid for it

The owner was very unprofessional in telling me that his wife had a baby and that's why they didn't contact me saying oh I return your money . This should not of happened with no one from the company calling to say sorry then owner puts the phon

Mr 09/06/2017

Purchased: Heater Resistor

howisthispart being sent

Mr 30/05/2017

Purchased: Engine

Quick service - but very dirty and not in great condition

Luckily I only actually wanted the cover which wasn't in bad condition. The rest of the unit, which I had to buy too, was in bad condition. If I'd needed the whole lot I'd have been disappointed.

Mr 17/05/2017

Purchased: Wing Mirror Cover

Confirmed part was available on 27th April then advised 3rd May that the part on removal was damaged.

Mr 03/05/2017

Purchased: Seat belt

Dealer Response: sorry, we were closed for the may day bank holiday and your parts were only being removed after this. we did however give you a complete refund, thanks

My originals are on advisory, what I received were in a lot worse condition, got refund, but still annoyed at having to pay return postage. Should never have been sent, belong in the BIN.

Mr 19/02/2017

Purchased: Indicator

Been waiting for a part for our car for over a week; after several phone calls I have now been told it has been sent to the wrong address! I have been fobbed off all this time and now been told a refund is in the way. I would never recommend this firm.

Mr 17/01/2017

Purchased: Left hand side heated windscreen washer nozzle

Getting information was pretty good

Person was very helpful and made sure it was the correct part. However at this time still waiting for the part to arrive

Mr 17/01/2017

Purchased: Heater Knob

I would have to leave negative feedback as I haven't received the part yet and hav gotten no response to my message enquiringly about it

Mr 07/12/2016

Purchased: Brake vaccum pump

Asked for a specific part number which was confirmed as "available" by BMW autoparts, received a completely different part number. Refund did not include postage, so had paid for original and return postage because of their mistake, will avoid in future.

Mr 21/11/2016

Purchased: BMW Business CD53 Units manufactured after 2002

The item is not fit for purpose. The bakelit bracket part is damaged beyond repair and the moving part is glued to the bracket. It seems that this mirror had been involved in an accident. I want a full refund including return postage. Please advise.

Mr 02/11/2016

Purchased: Wing Mirror

Part wrong

Sent rear part not frount . Buisness closed Thursday ??? Was promised call back none wasted 31 pound

Mr 11/10/2016

Purchased: Brake Caliper

I was ment to get the part last week on Friday and it's Monday today and it's still not here it's been 5 days not happy with the service

Mr 13/06/2016

Purchased: Rear differential

By the time this part arrived I didn't need it anymore it arrived late and I would like to return them and get a refund

Mr 02/06/2016

Purchased: 3231095966 power steering piepes

Will be sending the part back for refund

Mr 19/05/2016

Purchased: third brake light

Not recieved as house number was not on address

Not recieved part as house number was not on address. Emailed informing company no reply. Currently trying to get in touch with the local post office to find out where package is.

Mr 19/04/2016

Purchased: Headlight // OSF,

Wrong Part

AVOID these COWBOYS, call themselves "specialists" sent me the wrong gearbox, blamed me, I didn't get a full refund for their mistake AVOID AVOID*** they don't even accept payment via Paypal yet they advertise they do! AVOID THESE COWBOYS AVOID AVOID!

Mr 24/03/2016

Purchased: Gearbox

AVOID these COWBOYS, call themselves "specialists" sent me the wrong gearbox, blamed me, I didn't get a full refund for their mistake AVOID AVOID*** they don't even accept payment via Paypal yet they advertise they do! AVOID THESE COWBOYS AVOID AVOID!

Mr 23/03/2016

Purchased: Gearbox

Part not arrived. I have tried phoning over last few days but the phone does not get answered. I have now bought a brand new part as I need the car. I now require a full refund please.

Mr 29/02/2016

Purchased: low fuel pressure sensor

Place the order on 24th , money has been out from my account on the 25th since then haven't heard or receive about the part, I have been trying to call on friday no one picked the phone. The phone just ring no answear machine to leave voicemail,

Mr 29/02/2016

Purchased: Power Steering Pump

I ordered a window and received a window regulator that i send back asap.

Mr 24/02/2016

Purchased: Window Regulator

Thanx very much ..............................................

thx

Mr 02/02/2016

Purchased: air flow meter

Dealer Response: YOU'RE WELCOME

He got his part back and he is not paying me back I want help please to get my money back

Mr 31/01/2016

Purchased: ECU

Wrong Part

Was sold a damaged gearbox at £335 that had a bent locating pin and pierced casing which I sent photos of. I was then offered alloy wheels at a a discounted rate (£200 to £120)due to the damage of the part that was sent and cost to myself for mechanics to

Mr 25/01/2016

Purchased: Gearbox

Was sold a damaged gearbox at £335 that had a bent locating pin and pierced casing which I sent photos of. I was then offered alloy wheels at a a discounted rate (£200 to £120)due to the damage of the part that was sent and cost to myself for mechanics to

Mr 24/01/2016

Purchased: Gearbox

Not as clean condition, as made out to be. Lenses are very grubby

Mr 20/09/2015

Purchased: rear bootlid light lenses

could do better

When package arrived the plastic wrapping was worn away from sliding across the floor etc. when opened there was only a thin piece of carboard on one side of the fan housing , a split at top.

Mr 29/07/2015

Purchased: radiator fan housing

RECEIVED THE WRONG PART ON MONDAY, SENT A MESSAGE VIA THE ONLINE SYSTEM WITH A PHOTO SHOWING THE DIFFERENCE. STILL WAITING FOR AN ANSWER....

Mr 29/07/2015

Purchased: offside rear seat belt locking mechanism

order and paid for from 7/7/2015 until now not received at this address Arch, 340 Avenue Road, Forest Gate, London E7 0LB. mob 07803015757 (Tipu) i would like to know where is the order. please call me on 07703834611

Mr 13/07/2015

Purchased: Engine

I haven't received the part yet !!

Mr 08/07/2015

Purchased: Rear Light

I have sent back above wrong items due to wrong parts. I do not want any replacement just in case if they sent wrong parts again because it costs postal charge £13.00 minimum so can not afford sending back again so I request to refund my full amount.

Mr 07/05/2015

Purchased: Wiper Motor

TOOK 6 DAYS FOR DELIVERY

Mr 30/04/2015

Purchased: Alternator

Dealer Response: We apologise for the late shipment, we were closed on the Friday and Saturday and only shipped your part on the Monday. I thought you were ok about this when we spoke on the phone? Sorry for any inconvenience

The part that I was sent (steering angle sensor) had numerous errors when tested by an auto electrician and was therefore unusable. I was also told that I could not have a refund only a credit note. The part is useless. I don't trust these Cowboys.

Mr 08/04/2015

Purchased: steering angle sensor

Part arrived damaged. Return postage cost of £11.00 unrefunded.

The BMW Headlamp was sent from Ireland ,arrived with damaged internals rejected by tester as faulty, to re-test MOT. The supplier was helpful, and refunded lamp. Return postage £11.00 No! refund

Mr 12/03/2015

Purchased: Hella Xenon Passenger Headlamp (facelift )

wrong part delivered and took a while to respond

received wrong part and took awhile to return an email

sending it back so I will expect a refund, will let you know

Mr 15/10/2014

Purchased: Throttle Body

Non Fulfillment

Ordered and paid for the part on Saturday and on weds I get a MSG saying the item has been lost in the post. 3 days and they know it's lost? I think they didn't have the item and even though i phoned several Times I now need to wait refund to clear.

Mr 08/10/2014

Purchased: Disa valve

Ordered and paid for the part on Saturday and on weds I get a MSG saying the item has been lost in the post. 3 days and they know it's lost? I think they didn't have the item and even though i phoned several Times I now need to wait refund to clear.

Mr 08/10/2014

Purchased: Disa valve

Wrong Part

they sent me the wrong one,which i returned,then sent me another one ,was the wrong one again,phoned them,and told them this

Mr 27/09/2014

Purchased: starter motor

they sent me the wrong one,which i returned,then sent me another one ,was the wrong one again,phoned them,and told them this

Mr 26/09/2014

Purchased: starter motor

Still waiting for part three days later.....

Mr 26/09/2014

Purchased: Off Side Rear Door

Enquiry ID: 23290545 Purchase: BMW 325I SE AUTO 2 DOOR SALOON (1988 Reg) // Wing Mirror Glass // OSF purchased 7th aug. 1-2 day delivery quoted. Item not received as of 11am 13.8.14

Mr 13/08/2014

Purchased: Wing Mirror Glass

Excellent customer service

Relieved item late but seller was very apologetic even offered a particular refund but item was in good condition. Definitely suggest this seller

Mr 24/05/2014

Purchased: Bonnet Catch

Recorded delivery doesn't get lost and sender won't provide me with the tracking number

Mr 23/05/2014

Purchased: Bonnet Catch

No correspondence received. No part received or explanation of what happened either just a cash refund to paypal. Very poor customer service :-C

Mr 21/05/2014

Purchased: rear windscreen brake light

Company sent item to a completely different address so was never received. Had to source the part elsewhere. But full refund given.

Mr 18/05/2014

Purchased: Chrome Kidney Grills (Pair) Genuine

very good service

part was spot on

Mr 16/05/2014

Purchased: muti window switch

Had a lot of trouble getting item

The part was eventually found at a depot in Leicester - packaging was damaged and covered in oil. Spent a fortune on phone calls. Still has not sent me an invoice yet.

Mr 30/04/2014

Purchased: Gearbox

Dealer Response: brian, as we discussed on the phone - you said that you would ask to remove this comment as the part was in excellent condition and the only thing you were waiting on was the invoice.

I have received the wrong part. bit disappointed because I did attach a photo of the correct part and it loos nothing like it. Will be sending it back soon. Have not received response from message I sent either, disappointing.

Mr 14/03/2014

Purchased: door brake

view all reviews view all reviews